Höstdepression.

Höster är här och allt vad helvettet innebär. Som vanligt i det här landet innebär det skitväder. Med tanke på hur regnig sommaren var så hade jag hoppats på en ganska fin höst endå. Men det sket sig ju totalt.
Men med hösten och det dystra vädret kommer massa tankar, jag vet inte hur det är för andra. Men hösten är den årstiden då jag oftar rensar mig själv på tankar och allt vad det innebär. Och när jag tänker så mycket så skriver jag, mest för att jag ska kunna titta tillbaka när jag känner att det behövs men också för att få det ur mig.
Jag brukar göra som jag gör just nu, sätter på en bra spelningslista och tänder massa ljus. Känner lugnet och bara slappnar av.
Senaste tiden har jag funderat mycket på saker jag vart med om och vad jag egentligen har lärt mig. Vad människor som sårat och svikit mig egentligen har gett mig. Och även om jag vill säga att vissa människor inte har gett mig ett skit så är det inte så. Alla människor har gett mig någonting. För även om det slutade på ett dåligt sätt så hade det sina stunder. På ett eller annat sätt har alla människor jag stött på lärt mig någonting. Och jag är inte färdiglärd och det kommer jag aldrig att vara. Man lär sig i livet varje dag, även om man inte tänker på det.
Man vill inte inse sina egna misstag och acceptera sina egna brister. Men utan misstag och brister, vad är det då som gör oss till människor?
Som jag skrev i början på förra året;
"Vi vill inte växa upp och inse att livet är mer än en dans på rosor. Någon gång måste du stanna och plocka bort taggarna som fastnat under dina fötter och känna såren svida till för att sedan läka.
Liksom dina sorger och smärtor i livet läks. Dom kanske inte glöms bort. Men då finns dom där. Som ärren du får på fötterna efter rosornas taggar.
Livet är en dans på rosor, men glöm inte bort att även rosor har törnar."
 
Oktober är snart slut, oktober för mig är en väldigt jobbig månad men också en fin månad då många av mina närmsta varav dom två viktigaste i mitt liv fyller år. Mamma och lillebror! Men oktober är också en väldigt jobbig månad. Oktober är månaden Jerry tog livet av sig & fyller år, men oktober är också den månaden när min farfar gick bort. Och det är bara ett år sen, så i år var det extra jobbigt.
Men vem har sagt att livet bara kommer med bra stunder? Alla har det jobbigt ibland, och vissa mer än andra. Men dom brukar ju säga att gud ger bara det jobbiga till dom han vet är starka nog att klara av det.
Och om vi inte hade haft våra jobbiga stunder, hur hade vi då kunnat veta vad lycka är? Hur hade vi kunnat uppskatta det bra i livet om det inte fanns något dåligt?
J♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar dig min gris <3 /M

2012-10-21 @ 23:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0