I will be strong, even if it all goes wrong.

Idag är det mors dag, dagen då du ska visa din mamma hur mycket du uppskattar henne. Jag tycker att det är mors dag varje dag. Jag säger så ofta jag kan till min mamma vad hon betyder för mig. Och det gjorde jag också idag. För vad vore jag egentligen utan henne? Ingenting!
Men trotts att det är mors dag är det inte henne jag tänkt extra mycket på idag. Jag har haft en annan person i huvet. Någon som betyder något otroligt mycket för mig och som jag saknar något otroligt. Min älskade Farfar.. Det kommer dagar då jag bara vill gräva ner mig själv av saknaden. Och idag är en mild sådan..Eftersom det här är min blogg och mina tankar tänker jag skriva ett "brev" till honom.

Hej Farfar, min fina älskade Farfar.
Jag hoppas att du har det bra där du nu är, antagligen bättre än vad du hade här nere. Och då menar jag inte utan oss utan med tanke på hur du mådde.
Jag vet att du vaktar oss och ser ner på oss hela tiden. Men jag önskar bara att du slapp se vissa saker. Och samtidigt önskar jag att du fanns här nere.
Du fattas mig farfar, och de går inte en dag utan att du är mina tankar. Det kommer alltid någonting som får mig att tänka; Det skulle farfar gillat. Eller; Det här måste jag berätta för farfar.
Jag älskar att prata om dig med folk, och nu för tiden när jag tänker på dig kan jag inte låta bli att le över vilken underbar människa du var.
Jag vet att Jesper saknar dig något otroligt också. Även fast han inte säger det så vet jag. Jag bara vet..
Och mamma såklart, hon saknar dig också. Livet blev helt annorlunda utan dig farfar.. Varför var du tvungen att lämna oss? Varför fick jag inte ha kvar min Farfar?
Livet är så jävla orättvist ibland och det kommer det alltid vara. Men jag kommer aldrig sluta hata att min Farfar togs i från mig alldeles för tidigt. Jag behöver dig farfar, det gör jag verkligen.
Det finns inte och kommer aldrig finnas tillräckligt med ord för att kunna beskriva vad du är för mig och hur mycket jag saknar dig.
Den dagen vi ses i nangijala farfar, från den dagen kommer jag aldrig släppa dig. Någonsin!
Sov gott farfar, vi ses snart! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0